För att ditt företag ska synas, bör du ju ha en framgångsrik marknadsföring, eller hur?Du kanske redan har en framgångsrik marknadsföring? Spaltkilometer om detta har redan skrivits, och ändå är det mer än någonsin aktuellt. I takt med att förutsättningarna förändras, förändras även medlen och verktygen. Har du redan din strategi klar, är ju redan de halva arbetet gjort. Kvar är bara att avverka de praktiska detaljerna. Som skyltar och logo.
Att ha ett företag är ju inget så länge du inte når ut till de kunder du vill. Det säger ju sig själv. Att då synas inför rätt kunder är ju A och O. Företagets genomtänkta marknadsföring och logo är det första som måste sättas. Vad vill du som företagare förmedla? Hur uttrycker du det du vill sälja? När du väl bestämt dig för det är synligheten som är viktigast.
Vem minns inte Stomatolskylten? Den blinkande ljusskylten som visade en tandborste och ur Stomatoltuben kom en sträng på tandborsten? När jag ser den reklamskylten vill jag bara gå hem och borsta tänderna... Så stor inverkan har en enda skylt på mig och många fler med mig! Vill du skriva reklamhistoria rekommenderar jag att göra din reklam i neon, eller LED-skyltar. Du kan bidra med din marknadsföring till att ge en hel stad en ny stadsbild samtidigt som du talar om för dina kunder att du finns, vad du säljer och hur de kan få tag i det. En bra marknadsföring helt enkelt. Lycka till!